Sport

Sylwetki Zawodników.
» Jacek Czachor
» Marek Dąbrowski

Sprzęt.
» KTM 450 Rally Factory Replica

Informacje o naszych aktualnych startach oraz galerie zdjęć i filmów znajdziesz na stronie
www.orlenteam.pl


Sylwetki Zawodników.



JACEK CZACHOR

Motocyklista, kapitan zespołu rajdowego ORLEN Team
Data urodzenia: 22.06.1967
Miejsce urodzenia: Warszawa
Wzrost: 176 cm
Waga: 84 kg
Hobby: sporty motorowe, wolny czas spędza najchętniej z żoną i dwójką dzieci.


Największe sukcesy: Mistrz Świata FIM 2007 i 2008 w rajdach terenowych w klasie 450 ccm. Pierwsza 10tka na Dakarze.
Sporty motocyklowe zaczął uprawiać jako czternastolatek. Wielokrotnie zdobywał tytuły w rajdach enduro w Polsce. Przebił się też do światowej czołówki, zdobywając w 2004 roku tytuł Wicemistrza Świata w rajdach terenowych. W sezonie 2007 nie pozostawił złudzeń, kto jest najlepszym na świecie zawodnikiem w klasie 450 ccm i na jedną rundę przed zakończeniem rywalizacji założył mistrzowską koronę. Od 1993 roku ma licencję instruktora sportów motorowych. Jest cenionym trenerem i instruktorem młodych motocyklistów. Za doskonałą pracę z młodzieżą i za wybitne osiągnięcia sportowe otrzymał Złoty, Srebrny i Brązowy Krzyż Zasługi. Dziesięć razy startował w najtrudniejszym rajdzie świata – Dakarze i dziewięciokrotnie go ukończył (dwa razy w pierwszej dziesiątce). Z powodzeniem startował także w innych prestiżowych rajdach terenowych rozgrywanych w Tunezji, Maroku, ZEA, Turcji, Argentynie, Brazylii i Egipcie.

Przebieg kariery sportowej:
2010 Drugi Vice-Mistrz świata w Rajdach Cross Country
2010 16 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu Dakar 2010
2009: 20 miejsce w Rajdzie Dakar 2009
2008: Mistrz Świata w klasie 450 Rally Production
2007: Mistrz Świata w klasie 450 ccm. Dakar - 10. miejsce po raz drugi w karierze, KTM LC4 660 Rally
2006: 5. miejsce w Mistrzostwach Świata w klasie 450 ccm, Dakar – 14. miejsce, KTM LC4 660 Rally
2005: II Wicemistrz Świata w klasie do 450 ccm, Dakar – 12. miejsce, KTM LC4 660 Rally
2004: Wicemistrz Świata w rajdach terenowych, Dakar – 10. miejsce, KTM LC4 660 Rally
2003: 6. miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata, Dakar – 13. miejsce, KTM LC4 660 Rally
2002: 7. miejsce w Pucharze Świata FIM, Dakar – 20. miejsce, KTM 660 Rally Replica
2001: Dakar – 24. miejsce, Honda XR 650
2000: Debiut w Dakarze, 46 miejsce w klasyfikacji generalnej, 7. pozycja w klasie do 400ccm, Yamaha WR 400F
1998: Pierwsze przygotowania do startu w Dakarze, obserwator podczas Rajdu Paryż-Dakar
1996: Trener polskiej drużyny podczas drużynowych Mistrzostw Świata w rajdach enduro
1993: Trzecie miejsce w plebiscycie na najlepszego trenera Warszawy
1989-1992: Mistrz Polski w rajdach enduro
1986: Starty w Mistrzostwach Świata i Europy
1984: Wicemistrz Polski juniorów w klasie 125 w rajdach enduro

powrót »

MAREK DĄBROWSKI


Motocyklista
Data urodzenia: 16.12.1972
Miejsce urodzenia: Warszawa
Wzrost: 183 cm
Waga: 80 kg
Hobby: snowboard, windsurfing, sporty motorowe

Największe sukcesy: Mistrz Świata FIM w klasie over 450 Rally Production w 2008r., 9. miejsce w Rajdzie Dakar 2003. Drużynowy Mistrz Świata w rajdach enduro w 1993 r. Sporty motorowe uprawia od 1989 roku. Zaczął więc dość późno, byli nawet tacy, którzy twierdzili, że zbyt późno i że z Marka rajdowca nie będzie. Szybko udowodnił, że się mylili. Po czterech latach treningów, m.in. u boku Jacka Czachora, zdobywał tytuły w rajdach enduro. Wielokrotnie zdobywał też tytuły Mistrza i Wicemistrza Polski. W 1993 roku jako reprezentant Polski był drużynowym Mistrzem Świata w rajdach enduro . Siedmiokrotny uczestnik legendarnego Dakaru. W 2003 r. jako pierwszy Polak w historii ukończył ten maraton w pierwszej dziesiątce motocyklistów zajmując 9. miejsce w klasyfikacji generalnej. Udanie startował w większości rajdów terenowych na świecie. Równie ważne jak motocykl w jego życiu są deski - surfingowa i snowboardowa. Sukcesy ma również w nauce. Dąbrowski jest magistrem marketingu i zarządzania. Ukończył SGH w Warszawie.


Przebieg kariery sportowej:
2010: Po dwuletniej kontuzji ukończył rajd Dakar na 33 miejscu klasyfikacji generalnej.
2008: Mistrz Świata w klasie over 450 Rally Production
2007: Rajd Dakar – startując po poważnej kontuzji i niewielu treningach zajął 24. miejsce. W Mistrzostwach Świata do ostatniego rajdu utrzymywał 3. miejsce w klasyfikacji generalnej w klasie open.
2005: Dakar – 11. miejsce, motocykl - KTM LC4 660 Rally
2004: II Wicemistrz Świata w rajdach terenowych, w Dakarze nie startował na skutek kontuzji, 2. miejsce w UAE Desert Challenge - motocykl - KTM LC4 660 Rally
2003: Wicemistrz Świata w rajdach terenowych, Dakar – 9. miejsce, Rajd Orientu – 1. miejsce, UAE Desert Challenge – 3. miejsce, KTM LC4 660 Rally
2002: 3. miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata FIM w rajdach terenowych, Dakar – 21. miejsce, UAE Desert Challenge – 3. miejsce, Rajd Master w Rosji – 3. miejsce, KTM 660 i KTM 660 Rally Replica
2001: Dakar - podczas 10. etapu, zajmując wysoką 16. pozycję w klasyfikacji generalnej,
uległ wypadkowi i wycofał się z rajdu, Honda XR 650
2000: Dakar – debiut w rajdzie, 52. pozycja w klasyfikacji generalnej, 9. miejsce w klasie do 400 ccm
1993: Drużynowy Mistrz Świata w rajdach enduro – Sześciodniówka w Assen (Holandia),
Mistrz Polski Juniorów w klasie 125 w rajdach enduro

powrót »



Sprzęt.



KTM 450 Rally Factory Replica

Opis ogólny:
Jacek Czachor i Marek Dąbrowski mają do swojej dyspozycji dwa motocykle wyprodukowane przez austriacką firmę KTM. Obaj reprezentanci ORLEN Team dysponują identycznymi egzemplarzami rajdowych maszyn w nowocześniejszej specyfikacji w porównaniu z poprzednimi modelami. KTM-y Polaków mają inne ramy i są lżejsze. Motocykle ważą po 145 kG. Przykładowo poprzedni KTM kapitana ORLEN Team ważył 152 kG.
Motocykle Polaków różnią się charakterystykami zawieszenia, co wiąże się głównie z indywidualnymi preferencjami reprezentantów ORLEN Team. Czachor i Dąbrowski zwracają również uwagę na lepiej wyprofilowaną kanapę i dzięki temu inną, lepszą pozycję podczas jazdy pozwalającą na szybsze pokonywanie zakrętów.

Główne cechy:
· silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy, o pojemności 449,3 ccm
· średnica cyl. / skok tłoka: 97 x 60,8 mm
· skrzynia biegów: 5- stopniowa
· gaźnik: Keihin FCR-MX 41
· zawieszenie przód / tył: WP USD Ø 48 mm / WP Monoshock; skok przód / tył: 300mm / 310mm
· hamulce: tarczowe (300 mm przód, 240 mm tył)
· zapłon: Kokusan
· sprzęgło: mokre, wielotarczowe
· kierownica: Renthal, aluminium Ø 28 / 22 mm
· rozrusznik: elektryczny
· zbiorniki paliwa: 36 litrów
· rama: stal chromowo-molibdenowa, stal 25CrMo4
· masa własna: 145 kG (bez paliwa i wody)
· koła przód/tył: 1,60 x 21"/ 2,40 x 18"Excel

powrót »